Klachtenvrij sporten tijdens je zwangerschap

Trainingsprogramma’s voor vrouwen die zonder pijn willen sporten tijdens de zwangerschap.

Start nu en download het e-book ‘pijnvrij sporten tijdens je zwangerschap’, zodat je pijnvrij, sterk en met een goede conditie je bevalling ingaat.

Je gegevens zijn veilig. Ze worden op vertrouwelijke wijze verwerkt volgens de privacyverklaring.

In korte tijd resultaat

Je gaat doelgericht aan de slag om van je klachten af te komen en ziet binnen 8 weken resultaat.

Fit voor en na je bevalling

Geen symptoombestrijding, maar echt werken aan een sterke basis om pijnvrij te blijven tijdens je zwangerschap.

Community

Leer andere zwangere vrouwen kennen en deel je ervaringen waardoor je je gesteund voelt en vriendschappen voor het leven opbouwt.

Pijnvrij sporten tijdens je zwangerschap

Hoera je bent zwanger! Je wil graag blijven sporten om zo fit mogelijk te blijven, zodat je pijnvrij blijft gedurende je gehele zwangerschap. Een zwangerschap vraagt heel wat van je lichaam. Het is dan ook verstandig om voldoende rust te nemen en het sporten op de juiste manier aan te pakken.

Adviezen vliegen je om de oren. Je mag geen rechte buikspieren meer trainen en niet meer hardlopen. Je voelt je hier onzeker over en stopt met sporten. Want wat mag je dan nog wel doen?

Dit is zo zonde! Je kan en mag namelijk nog een heleboel tijdens je zwangerschap. 

Als je nu doorgaat zonder te sporten, dan ga je bijna zeker pijnklachten ontwikkelen zoals bekkenpijn of lage rugpijn én kan je blijvend pijn houden. Ook nog ver na je zwangerschap!  Een wandeling naar de keuken is dan al te veel en grote kans dat je de laatste weken van je zwangerschap liggend in bed moet doorbrengen, omdat je anders te veel pijn ervaart!

Dit is een hele bijzondere tijd in je leven, die wil je niet op de bank of in je bed doorbrengen. Daar wil je op een goede manier op terugkijken.

mariska-werbata-2.jpg

Wat als je kan blijven sporten tijdens je zwangerschap, zodat:

Je sterk en met een goede conditie door je zwangerschap heen gaat, zodat je weer sneller herstelt na je bevalling.

Je je geen zorgen hoeft te maken of de oefeningen wel goed voor je zijn, omdat deze bij het programma zitten.

Je zo fit mogelijk aan je bevalling begint, zodat je sneller door je bevalling heen gaat en sneller herstelt na je bevalling.

Je veel minder last hebt van langdurige zwangerschapskwalen, zoals rugklachten of bekkenklachten.

Je een gezond gewicht behoudt en lekker in je vel blijft zitten. 

Je minder kans hebt op zwangerschapsdiabetes, zodat je baby niet te groot wordt en daardoor de bevalling niet bemoeilijkt wordt.

Je beter en dieper slaapt, zodat je veel energie hebt om leuke dingen te doen overdag.

Je niet helemaal alleen hoeft te sporten én je ervaringen kan uitwisselen met andere zwangere vrouwen.

Je je zelfverzekerd voelt en vol positiviteit het moederschap tegemoet gaat.

Fluitend door je zwangerschap heen komen?

Door te sporten tijdens je zwangerschap, door trainingen op een speciale manier aan te passen voor de periode waarin jij zit, voorkom je dat je klachten ontwikkelt of verdwijnt je huidige pijn, zoals bekkenpijn, rugpijn, nekpijn. Het sporten zorgt ervoor dat jij krachtig en fit bent, zodat je fluitend je zwangerschap doorkomt. 

Coach Werbata biedt in samenwerking met PowerMama het PowerMama trainingsprogramma aan. Speciaal voor vrouwen die pijnvrij willen sporten tijdens de zwangerschap.

PowerMama is een bewezen effectief en erkend trainingsconcept voor vrouwen die willen sporten tijdens en na de zwangerschap en voor vrouwen die langer geleden bevallen zijn en nog zwangerschapsgerelateerde klachten hebben.

PowerMama is een erkende interventie door het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en goed onderbouwd bevonden.

In het programma leer je wat je wel en niet mag doen tijdens je zwangerschap, zodat je pijnvrij blijft. Op deze manier kan jij veilig sporten tijdens je zwangerschap en voel je je sterk en zelfverzekerd.

mariska-werbata.jpg

Hi, ik ben Mariska Werbata

Het is mijn missie om zwangere vrouwen te helpen pijnvrij te blijven sporten tijdens de zwangerschap, zodat ze fit het moederschap in gaan en zich daardoor krachtig en zelfverzekerd voelen. Dit doe ik als pre- en postnataal fitness coach, personal trainer en hormoonfactor coach. 

Jarenlang liep ik rond met rugklachten die ik niet wist op te lossen. Ook de fysio wist er geen raad mee. Ik voelde me hierdoor machteloos. Ik wilde weten wat ik eraan kon doen.

Nadat ik de opleiding tot pre- en postnataal fitness trainer heb gevolgd wist ik precies welke spiergroepen er extra belast worden tijdens de zwangerschap en leerde ik de juiste oefeningen die ervoor zorgden dat ik op de juiste manier sport. Ik kon dit ook toepassen op mijzelf. Dit zorgde ervoor dat ik weer volledig pijnvrij kon trainen en kon doen wat ik leuk vond, CrossFit. 

Daarnaast heb ik mij als hormoonfactor coach verdiept in de basics voor een gezonde leefstijl. Wanneer je hormonen uit balans zijn kan je klachten ontwikkelen, zoals vermoeidheid of het altijd maar koud hebben.

Deze informatie heb ik daarom ook verweven in mijn cursussen. Mijn programma is daarom uniek. Het PowerMama concept gecombineerd met mijn kennis over trainen tijdens de zwangerschap én hormonen zorgt ervoor dat jij pijnvrij door je zwangerschap heen gaat en goed voorbereid bent op de bevalling. Waardoor je ook na je bevalling veel sneller herstelt. 

Programma’s

Ben jij er klaar voor om pijnvrij door je zwangerschap te komen en alle informatie te krijgen die je nodig hebt voor een spoedig herstel, zodat je goed voorbereid bent op de bevalling en de periode daarna? Hierdoor voel je je zelfverzekerd én fit. 

PowerMama Zwanger

Een sportieve zwangerschapscursus speciaal voor vrouwen die naar Nieuw-Vennep kunnen komen. In deze cursus wordt fysieke training gecombineerd met theorie en een stukje voorbereiding op de bevalling.

Online PowerMama Zwanger

Train zelf in je eigen gym of thuis met deze zwangerschapstraining, speciaal voor vrouwen die niet op de locatie kunnen komen trainen. In deze cursus wordt fysieke training gecombineerd met theorie en een stukje voorbereiding op de bevalling. Inclusief intensieve begeleiding.

Gratis e-book zwangerschap

Leer waarom sporten tijdens je zwangerschap zo goed voor je is, hoe je dit kan bereiken én wat je vooral ook niet wil doen in deze periode.